Εκτύπωση

17 Δεκεμβρίου 2010

Ηνωμένο Βασίλειο: Τα ευρωπαϊκά κρασιά ξαναπιάνουν τον ταύρο από τα κέρατα

Τελικά υπάρχει αντιστροφή της τάσης στην αγορά  οίνου στο Ηνωμένο Βασίλειο; Τα τελευταία στοιχεία της AC Nielsen δείχνουν επιβράδυνση των πωλήσεων  Αυστραλιανών και αμερικάνικων κρασιών, που έχουν κυριαρχήσει σ’ αυτή την αγορά κατά την τελευταία δεκαετία και μια επιστροφή των ευρωπαϊκών οίνων, συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας και της Ισπανίας.

Σε ένα χρόνο, οι αυστραλιανοί  οίνοι έχασαν το 4% από το μερίδιο αγοράς, της οποίας κατέχουν πλέον το 21,2%. Η μείωση είναι ακόμη μεγαλύτερη για τους οίνους των ΗΠΑ των οποίων το μερίδιο αγοράς μειώθηκε κατά 6% με τις πωλήσεις να έχουν χάσει £ 23,000,000 (€ 26,000,000) που έπεσαν στις 764 εκατ. λίρες στερλίνες (873 εκατομμύρια €). Αντίθετα, τα ιταλικά και τα ισπανικά κρασιά αυξήθηκαν κατά 10%. Η Γαλλία εξακολουθεί να έχει πτώση κατά 2%. Μια ευνοϊκή ισοτιμία της λίρας με το ευρώ, έναντι ενός ισχυρού δολαρίου Αυστραλίας επιφέρει μεγαλύτερη ανταγωνιστικότητα στους ευρωπαϊκούς οίνους. Οι ειδικοί σημειώνουν επίσης το ανανεωμένο ενδιαφέρον των Βρετανών καταναλωτών για πιο αυθεντικά κρασιά με ενδείξεις προέλευσης. Πρόκειται για μια πλήρη αντιστροφή της τάσης κατά τη διάρκεια των δέκα τελευταίων ετών. Αυτό είναι αποτέλεσμα  συγκεκριμένων προϊόντων για συγκεκριμένες εσοδείες, αλλά  επίσης υπάρχει ένα ανανεωμένο ενδιαφέρον για κλασικά κρασιά. Από τις χώρες του Νέου Κόσμου συνεχίζουν να μεγαλώνουν τα μερίδιά τους, η Νέα Ζηλανδία με αύξηση 35% των πωλήσεών της και με κύκλο εργασιών £ 246.000.000 (€ 281.000.000). Αυτή η αύξηση πωλήσεων των κρασιών  της Νέας Ζηλανδίας εξηγείται από την επιτυχία του Sauvignon Blanc που και σήμερα εξακολουθεί να αγοράζεται σημαντικά. Μια άλλη μεγάλη απόδοση στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου έχουν οι οίνοι προέρχονται από τη Χιλή, της οποίας οι πωλήσεις  ανήλθαν σε £ 464.000.000 (530 εκατ. €).