Εκτύπωση
PDF

7 Νοεμβρίου 2016

Οι διαδικτυακές πωλήσεις οίνων εκρήγνυνται στην Κίνα

Το 10% των πωλήσεων κρασιού γίνονται on line

Παγκοσμίως, υπολογίζεται ότι το 4% των κρασιών που πωλούνται, αγοράζονται online. Για την Κίνα, το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 10% και ο ρυθμός συνεχίζει να αναπτύσσεται με ρυθμό μοναδικό στον κόσμο, σύμφωνα με τη μελέτη του Wine Intelligence. «Στο δυτικό κόσμο, είναι συχνά εύκολο να υποθέσουμε ότι είμαστε φυσικά στην πρώτη γραμμή της κοινωνικής και τεχνολογικής προόδου και ότι θα απολαμβάνουμε απεριόριστη πρόσβαση σε όλα όσα ο σύγχρονος κόσμος έχει να μας προσφέρει», αναφέρει ο Chris Giles, συγγραφέας της μελέτης. "Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς πώς θα μπορούσε να είμαστε καλύτερα όσον αφορά την τεχνολογία και τη συνδεσιμότητα,… αλλά 1,3 δισεκατομμύρια άνθρωποι ζουν σε μία χώρα όπου η μεγαλύτερη πόλη – η Σαγκάη - ... δίνει την εντύπωση ότι ζει στη Νέα Υόρκη . «Πάντα σε αινιγματική θέα από τη Δύση, η Κίνα έχει σημειώσει τεράστια άλματα προς τα εμπρός στον τομέα της τεχνολογίας κατά τα τελευταία χρόνια», συμπληρώνει ο Chris Giles: «Σε διάστημα περίπου πέντε ετών, η Κίνα έχει γίνει μια χώρα διαδικτύου, ιδίως μέσω της πρόσβασης της κινητής τηλεφωνίας, διαδικασία που βρίσκεται στην καρδιά των επαγγελματικών δραστηριοτήτων και των προσωπικών υποθέσεων».

Ένα αξιόπιστο δίκτυο

Η σημασία του διαδικτύου, των κοινωνικών δικτύων και η κινητή τεχνολογία έχει φυσικά αντίκτυπο στις online αγορές κρασιού. Σύμφωνα με τον John Isacs, διευθυντή της εταιρείας Enjoy Gourmet, "οι παραδοσιακοί εισαγωγείς υποβάθμισαν τη σημασία του ηλεκτρονικού εμπορίου στον τομέα του κρασιού, αλλά γνωρίζουμε ότι αυτό το κύκλωμα είναι σημαντικό. Οι ίδιοι εισαγωγείς έχουν επίσης παρουσία στο διαδίκτυο, αλλά και πάλι, είναι δύσκολο να εκτιμηθεί ο όγκος των πωλήσεών τους". Η ανάλυση είναι η πιο σύνθετη, καθώς τα κίνητρα αγοράς και οι πλατφόρμες που χρησιμοποιούνται δεν είναι απαραίτητα οι ίδιες με τον δυτικό κόσμο. «Στο πνεύμα του κινέζου καταναλωτή, η αυθεντικότητα των προϊόντων είναι υψίστης σημασίας. Το internet προσελκύει πλήθος παρατηρήσεων σχετικά με τα κρασιά και ο μέσος Κινέζος καταναλωτής δεν βασίζεται κατ 'ανάγκην σε ένα άτομο, για παράδειγμα, σε ένα έμπορο κρασιών. Συνηθίζει να χρησιμοποιεί τα σχόλια στο διαδίκτυο για να κρίνει την ειλικρίνεια του προϊόντος . Είναι σημαντικό για τους Κινέζους να αγοράσουν ένα προϊόν που δεν έχει αντιγραφεί και δεν βλάπτει την υγεία. Αν και το διαδίκτυο δεν είναι τέλειο σε αυτόν τον τομέα, εξακολουθεί να θεωρείται μια ασφαλέστερη έξοδος από τη μικρή κάβα στην περιοχή, "εξηγεί ο John Isacs.

Ένα βήμα μπροστά

Όπως σημειώνει ο Chris Giles επιπλέον, οι κινεζικές πλατφόρμες δεν μπορούν να συγκριθούν με τις δυτικές αναφορές μας. Κατ 'αρχάς, όσον αφορά τη διείσδυση, καρπώνονται καταπληκτικά αποτελέσματα: "Στο μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο κινητών στην Κίνα, η εφαρμογή WeChat, ξεπέρασε τα 700 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες το μήνα Μάρτιο του τρέχοντος έτους ….όπως και το 93% των κατοίκων των πόλεων πρώτης κατηγορίας με τη χρήση αυτής της εφαρμογής …απίθανα νούμερα. " Επιπλέον, η πλατφόρμα αυτή προσφέρει πολύ πιο διαφοροποιημένες υπηρεσίες από τους δυτικούς ομολόγους της όπως το WhatsApp και το Facebook. Έτσι, η εφαρμογή αυτή "... κυριαρχεί στη ζωή των χρηστών της, πολύ πιο σημαντικά από ότι όλα τα δίκτυα που γνωρίζουμε στη Δύση."

Πολύ προσιτές τιμές

Ως εκ τούτου, είναι πολύ λογικό το διαδίκτυο να διαδραματίζει καίριο ρόλο στις πωλήσεις κρασιού. Σύμφωνα με τη μελέτη του Wine Intelligence, περίπου 21 εκατομμύρια άνθρωποι αγοράζουν online κρασί στην Κίνα. Το διαδίκτυο έχει «υπερβεί τις υπεραγορές και τα πολυκαταστήματα για να γίνει το δεύτερο πιο διαδεδομένο δίκτυο για αγορές κρασιού. Το 49% των αστών Κινέζων καταναλωτών εισαγόμενων οίνων από την ανώτερη-μεσαία τάξη που πήρε συνέντευξη ,έχουν ήδη αγοράσει online κρασί, σε σημαντικά υψηλότερο αριθμό από όλες τις άλλες αγορές που μελετήσαμε. " Μεταξύ των λόγων για την επιτυχία αυτή εμφανίζεται η τιμή. Όπως σημείωσε ο Δρ Liz Thach, καθηγητής μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο της Sonoma στην Καλιφόρνια, "πολλά από τα κρασιά που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο στην Κίνα μέσω των μικρών καταστημάτων ευκολίας παρέχουν σε μεγάλες πόλεις πολύ προσιτές τιμές παράδοσης, με ένα δολάριο . " Αλλά εάν οι χαμηλές τιμές είναι εδώ και καιρό το κύριο κίνητρο για online αγορές, αυτό δεν είναι πάντα ο κανόνας σήμερα σύμφωνα με το Wine Intelligence. "Είναι κάτι περισσότερο από την ποιότητα των προϊόντων και την αξία τους ", σημειώνει ο Chris Giles. «Οι πελάτες αναμένουν να αγοράσουν κρασιά στην ίδια τιμή όπως στα συμβατικά καταστήματα, αλλά υψηλότερης ποιότητας. Με αυτό τον τρόπο, αισθάνονται ότι αξιοποιούν τα χρήματά τους».

JD.com ένας σημαντικός παίκτης

Μεταξύ των καλύτερων τοποθετημένων εταιρειών για τις πωλήσεις κρασιών σε απευθείας σύνδεση περιλαμβάνεται η γενική ιστοσελίδα JD.com. Ξεκίνησε πριν από πέντε χρόνια και ο κλάδος του οίνου της JD.com έχει πουλήσει 22 εκατομμύρια φιάλες το 2015, δύο φορές περισσότερο από ό, τι το 2014. Σύμφωνα με συνέντευξή του, ο επικεφαλής του τμήματος κρασιών της περιοχής, Zhao Dabin στο Decanter, αναφέρει ότι οι πωλήσεις αναμένεται να τριπλασιαστούν έως το 2016. Επιπλέον, η ιστοσελίδα λειτουργεί ως αγορά για άλλους εμπόρους κρασιού, των οποίων οι συνολικές πωλήσεις το 2016 αναμένεται να φθάσουν το 1,5 δισεκατομμύρια γιουάν, σύμφωνα με το Decanter. Η μελέτη του Wine Intelligence δείχνει ότι το 35% των Κινέζων καταναλωτών εισαγόμενων οίνων το χρησιμοποιούν για να αγοράσουν κρασί.

Ένας πρωτοποριακός διεθνής ρόλος

Την ίδια στιγμή, άλλες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως η Amazon και η Tmall.com ,βλέπουν επίσης τις πωλήσεις κρασιού να αυξάνονται, καθοδηγούμενες από τη χρήση των κοινωνικών δικτύων. "Δεν πρέπει να υποτιμήσουμε τη σημασία του διαδικτύου," επιμένει Li Zhu, πρόεδρος της Beijing International Wine & Spirit Exchange. «Οι νέοι Κινέζοι δεν βλέπουν τηλεόραση, είναι όμως συνδεδεμένοι . Πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τα νεαρά άτομα επιρροής στο διαδίκτυο - το 1 στα 100 γράφουν σχόλια για το κρασί στην Weixin – και οι περισσότεροι βασίζονται σε αυτό το άτομο που κάνει το σχόλιο ». Τη γνώμη του συμμερίζεται και ο Chris Giles: "Ακόμα και σε μεγάλες πόλεις, όπου ο ρυθμός υιοθέτησης του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι υψηλή, υπάρχει ακόμη μεγάλο δυναμικό ώστε να ενθαρρύνουν οι χρήστες να αγοράσουν κρασί πιο τακτικά και να αυξήσουν το καλάθι των αγορών τους . Αυτό θα γίνει, αν οι έμποροι να ανταποκριθούν στις ανησυχίες των πελατών τους και προσφέρουν καλύτερες εμπειρίες ποιότητας-τιμής στον πελάτη, χρησιμοποιώντας τη δύναμη των κοινωνικών μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να ενημερώσουν και να επηρεάσουν τις αποφάσεις αγοράς κρασιών των καταναλωτών ". Και καταλήγει : «Η επανάσταση που λαμβάνει χώρα στο εμπόριο σε απευθείας σύνδεση και το κινητό τηλέφωνο στην Κίνα ,μας δίνει μια γεύση από το τι θα μπορούσε να συμβεί και αλλού σύντομα».

 

Πρόγραμμα «ΟΙΝΟΓΝΩΣΙΑ»

Επιστημονική Συνεδρία

Ημερίδα για τον Αττικό αμπελώνα

19/12/2022

Εισήγηση Μάρκου Χρήστου, Προέδρου της ΚΕΟΣΟΕ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη, Αναπληρ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Δ. Γραμματικού, ΥΠΑΑΤ

Εισήγηση Σ. Γεωργάκη, Πρόεδρος ΑΟΣ Κορωπίου


Κλωνική επιλογή στην ελληνική αμπελουργία

Οι παρουσιάσεις των εισηγητών και των παρεμβάσεων στην Επιστημονική Συνεδρία που διοργάνωσε η ΚΕΟΣΟΕ σε συνεργασία με τα Εργαστήρια Αμπελολογίας του Γ.Π.Α. και Αμπελουργίας του Α.Π.Θ. στο Γεωπονικό Παν. Αθηνών, στις 14 Φεβρουαρίου 2020

Εισήγηση Ν. Νικολάου Καθηγητή ΑΠΘ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη Επίκ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Μ. Σταυρακάκη Ομότ. Καθηγητή ΓΠΑ

Παρέμβαση Ε. Χρυσικοπούλου

Παρέμβαση Ν. Δάλπη

Oι 7 συνεταιριστικές αρχές

Ισολογισμός 2014

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

στις 10/12/2012

ΑΓΟΡΑ - ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΦΥΤΕΥΣΗΣ

ΔEITE TO VIDEO

Tελευταία Nέα

Δείτε τα πρακτικά της ημερίδας:

Hμερίδα Castelmaure

Συνδεδεμένοι Xρήστες

Έχουμε 297 επισκέπτες συνδεδεμένους