Εκτύπωση
2009 - Γιατί κατρακυλούν τα γαλλικά κρασιά;

Η σαμπάνια έχει γίνει πάρα πολύ ακριβή και τα άλλα γαλλικά κρασιά πολύ περίπλοκα. Αυτοί είναι οι δύο κυριότεροι λόγοι, σύμφωνα με τον Charles Metcalfe, αρθρογράφο οίνου για την Telegraph, που εξηγούν την απότομη πτώση των γαλλικών κρασιών στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου.

Οι πωλήσεις των γαλλικών οίνων μειώθηκαν κατά 6,5% το περασμένο έτος στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, η Γαλλία βρίσκεται στην Τρίτη θέση πίσω από την Αυστραλία και τις ΗΠΑ και ακολουθείται από την Ιταλία, τη Νότια Αφρική και την Χιλή των οποίων οι πωλήσεις έχουν αυξητικό ρυθμό αντίστοιχα με 14,9%, 34,9% και 14,7%. « Με 1376 διαφορετικές ονομασίες προελεύσεως – και αυτό είναι μόνον το πρώτο επίπεδο της επίσημης κατάταξης – η ανάπτυξη των γαλλικών οίνων είναι υπερβολικά περίπλοκη» υποστηρίζει Βρετανός δημοσιογράφος. «Σε αντίθεση με την απλή παρουσίαση των Αυστραλών που δείχνουν το εμπορικό σήμα, την περιοχή παραγωγής σταφυλιών, και το όνομα της ποικιλίας, οι ετικέτες των γαλλικών ΟΠΑΠ σχεδόν δεν κάνουν κατανοητή πληροφόρηση εάν δεν είσαι γνώστης της γαλλικής νομοθεσίας. Απλά συγκρίνετε την ευκολία του Αυστραλιανού Chardonnay “Yattarna Penfolds Chardonnay, Victoria” για παράδειγμα με τα μεγάλα κρασιά της Βουργουνδίας που φέρουν την ένδειξη “Louis Jadot Cheyalier Montrachet les Demoiselles Grand Cru” χωρίς να αναφέρεται η Βουργουνδία. Ο δημοσιογράφος αμφισβητεί επίσης την ποιότητα που είναι συχνά απογοητευτική για τα μεγαλύτερα ονόματα του αμπελοοινικού τομέα : τα γαλλικά κρασιά έχουν ανάγκη από εμπεριστατωμένη επανεξέταση σε βάθος του συστήματος ταξινόμησής τους, για διάσημα ονόματα όπως Μπορντό ή Sancerre που είναι κατώτερα της φήμης τους. Υπάρχουν πάρα πολλά μέτρια κρασιά με επώνυμες ετικέτες. ΟCharles Metcalfe επισημαίνει, επίσης, τους πολέμους μεταξύ των περιφερειών που είναι επιβλαβείς για τα γαλλικά κρασιά. Επαναλαμβάνει τη θέση των εισαγωγέων του Ηνωμένου Βασιλείου που έχουν πρόσφατα συνηγορήσει για μια σφαιρική επικοινωνία, σχετικά με τα κρασιά της Γαλλίας, που προτείνει στους Γάλλους να ακολουθήσουν το παράδειγμα των Αυστραλών οι οποίοι μέσω μιας συντονισμένης επικοινωνίας, πήραν την πρώτη θέση στους εισαγόμενους οίνους του Ηνωμένου Βασιλείου. Μια στρατηγική που υιοθετήθηκε επίσης από χώρες όπως η Νότια Αφρική και η Χιλή, προκάλεσαν σημαντική αύξηση στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου.