Εκτύπωση

26 Φεβρουαρίου 2020

Οι αγγλοσάξονες καταναλωτές όλο και λιγότερο πιστοί στους οίνους


Οδηγούμενη από τη γενιά των Millennials στις Ηνωμένες Πολιτείες όπως και στο Ηνωμένο Βασίλειο, η διαφοροποίηση της κατανάλωσης οινοπνευματωδών ποτών ανοίγει το πεδίο των ανταγωνιστών του οίνου στις αγορές.

"Πριν, οι καταναλωτές ήταν είτε λάτρεις του κρασιού είτε πότες μπύρας. Σύμφωνα με τις τρέχουσες κοινωνικές αλλαγές, οι καταναλωτές λένε τώρα ότι «πίνουν λίγο απ’ όλα», αναφέρει η έκθεση για τις τάσεις 2020 του Wine Intelligence που κυκλοφόρησε στις 11 Φεβρουαρίου στη Vinexpo του Παρισιού. "Οι καταναλωτές αποδέχονται όλο και περισσότερη διαφοροποίηση σε ότι πίνουν. Αυτό αντικατοπτρίζεται σε ένα αυξανόμενο ποσοστό αντικατάστασης του οίνου με άλλα αλκοολούχα ποτά, όπως η μπύρα ή αναβράζοντα αλκοολούχα [NDLA: αφρώδες αλκοολικό και αρωματικό νερό] "υπογραμμίζει η έκθεση εμπειρογνωμόνων.

Στις καθιερωμένες καταναλωτικές αγορές (Ηνωμένες Πολιτείες, Ηνωμένο Βασίλειο κ.λπ.), η τάση αυτή γίνεται αισθητή στην πτώση του μεριδίου των τακτικών και συχνών καταναλωτών (σύμφωνα με τους πίνακες του Wine Intelligence). Ένα τέταρτο των τακτικών καταναλωτών κρασιού λένε ότι πίνουν λιγότερο κρασί το 2019 σε αυτές τις αγορές. Συνολικά, το 11% των τακτικών καταναλωτών αναφέρει την μετάβαση σε άλλα αλκοολούχα ποτά. Στις αμερικανικές και βρετανικές αγορές, είναι οι μπύρες, τα hardseltzers, τα οινοπνευματώδη ποτά και τα κοκτέιλ που επωφελούνται από αυτή την ευελιξία. Σύμφωνα με τους πίνακες της Nielsen, η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών στις ΗΠΑ σημείωσε άνοδο 200% μεταξύ 2018 και 2019.

Millennials

Στην ηλικιακή ομάδα μεταξύ 18-34 ετών, το ποσοστό καταναλωτών οίνου που αλλάζουν ποτό είναι 19% στην Αυστραλία, 12% στον Καναδά, 17% στη Σουηδία, 19% στις Ηνωμένες Πολιτείες και 17% στο Ηνωμένο Βασίλειο Βασίλειο. «Οι νέοι άνθρωποι είναι οι πιο διατεθειμένοι να μειώσουν την κατανάλωση κρασιού, αλλάζοντάς το με αλκοολούχα ή μη αλκοολούχα ποτά» συνοψίζει το Wine Intelligence.

Θετική σημείωση αποτελεί ότι, οι αναδυόμενες αγορές, αντίθετα, παρουσιάζουν υψηλότερα ποσοστά κατανάλωσης κρασιού (Κίνα, Μεξικό ...).