Εκτύπωση

9 Σεπτεμβρίου 2020

Παγκόσμια αγορά: Η πανδημία της Covid-19 επιβεβαίωσε ορισμένες σημαντικές τάσεις, αλλά όχι όπως νομίζαμε

 

Το 2020 αναμφίβολα θα καταταχθεί μεταξύ των πιο απρόβλεπτων ετών όλων των εποχών. Μεταξύ καλών και κακών εκπλήξεων, το Wine Intelligence επανεξετάζει 5 μεγάλες τάσεις που προέβλεψε νωρίτερα φέτος για να προσπαθήσει να ξεδιαλύνει μερικές από τις «πυκνές ομίχλες» που καλύπτουν το μέλλον.

Μπορεί να φαίνεται ιδιαίτερα επικίνδυνο, για να μην πούμε τρελό, το να προσπαθήσουμε να προβλέψουμε πώς θα αναπτυχθεί η παγκόσμια αγορά κρασιού κατά τη διάρκεια μιας πανδημίας. Και όμως, περισσότερο από ποτέ, η ανίχνευση μελλοντικών κατευθύνσεων της αγοράς είναι απαραίτητη, είτε πρόκειται για τη λήψη των σωστών αποφάσεων είτε για την αξιοποίηση νέων ευκαιριών. Πρώτη πρόβλεψη: η παγκόσμια κατανάλωση κρασιού θα μειωθεί σε όγκο το 2020. «Πιστεύουμε ότι αυτή η πρόβλεψη θα επιβεβαιωθεί», αναφέρει ο Richard Halstead, διευθυντής του Wine Intelligence. Ωστόσο, μια καλή έκπληξη, η πανδημία είχε πολύ μικρότερο αντίκτυπο στο κρασί από ότι σε συγκρίσιμα προϊόντα, όπως ο καφές ή τα είδη πολυτελείας, σημειώνει το Wine Intelligence. «Σε ορισμένες αγορές, ιδίως στις Ηνωμένες Πολιτείες και σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, το κρασί έχει επωφεληθεί από το γεγονός ότι οι άνθρωποι έχουν ξοδέψει λιγότερα σε εκδρομές, σε διακοπές και άλλες δραστηριότητες αναψυχής». Κατά τη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων σε πολλές χώρες, το κρασί καταναλώνεται διαφορετικά και αυτές οι αλλαγές στις συνήθειες αντικατοπτρίζονται, για παράδειγμα, σε καινοτομίες στη συσκευασία. Η επιτυχία των bag-in-box είναι πλέον γνωστή - το μερίδιό τους αυξήθηκε στο 60% για παράδειγμα τον Μάρτιο και τον Απρίλιο στη Σουηδία. Το Wine Intelligence επισημαίνει επίσης την άνοδο γνωστών εμπορικών σημάτων - ασφαλές και εύκολο να αναγνωριστούν - καθώς και των συσκευασιών με έντονη οπτική επίδραση, απαραίτητης δεδομένης της μείωσης του χρόνου που αφιερώνεται στο κατάστημα.

 

Περιβαλλοντικοί φόροι για την κάλυψη του λογαριασμού για την πανδημία;

Ο αναλυτής είχε προβλέψει ότι οι εταιρείες θα επενδύσουν περισσότερο φέτος σε ελκυστικές συσκευασίες και νέες μορφές συσκευασίας, όπως δοχεία, ιδίως για ζητήματα ανακύκλωσης και μείωσης του αποτυπώματος άνθρακα, αλλά και για να παραμείνουν όσο το δυνατόν πιο κοντά στις νέες ευκαιρίες κατανάλωσης και για να ακολουθήσουν την τάση πίνετε λιγότερο αλλά καλύτερα. Τελικά, η καινοτομία ευνόησε μορφές που είναι πιο πρακτικές σε σχέση με τα περιοριστικά μέτρα, όπως το BIB, και πιο κατάλληλες για υπαίθριες εκδηλώσεις που έχουν αντικαταστήσει τις εξόδους στα εστιατόρια και στα μπαρ. "Πιστεύουμε ότι οι μακροπρόθεσμες τάσεις για μείωση του αποτυπώματος του άνθρακα και η περιβαλλοντική πρόοδος θα παραμείνουν σημαντικοί παράγοντες, ειδικά καθώς και οι δύο είναι πιθανότερο να επιρριφθούν ως φόροι από κυβερνήσεις που προσπαθούν να αντισταθμίσουν το κόστος στήριξης της οικονομίας, που συνδέεται με τον κορονοϊό», δήλωσε ο Richard Halstead. Και μάλιστα προχωρά ακόμη περισσότερο λέγοντας ότι οι περιβαλλοντικές διατάξεις είναι πιθανό να εξεταστούν περισσότερο στο μέλλον, "μόλις μειωθεί ο χρόνος αντίδρασης στον ιό και βρεθούν τα εμβόλια."

Τέλος, όσον αφορά το προφίλ των ίδιων των προϊόντων, το Wine Intelligence εξακολουθεί να προβλέπει τον πολλαπλασιασμό των οίνων κάνναβης, ακόμη και αν αυτή η επανάσταση δεν θα συμβεί εν μία νυκτί. "Χρειάστηκαν επτά χρόνια για να εκδημοκρατιστεί η κατηγορία του" σκληρού seltzer "και η κατηγορία του κρασιού με κάνναβη μπορεί να διαρκέσει πολύ (ή περισσότερο)". Αντίθετα, ορισμένα είδη παραδοσιακών κρασιών είναι ήδη ελκυστικά για τη νέα γενιά καταναλωτών. Για μείγματα κόκκινων με καλή σχέση ποιότητας τιμής και με λιγότερο χαρακτήρα ταννικού προφίλ, καθώς και για φρέσκα και ελαφριά λευκά κρασιά, το μέλλον φαίνεται μάλλον λαμπερό.