Εκτύπωση

11 Ιανουαρίου 2013

Μετά την Κίνα, ποιες είναι οι αγορές του μέλλοντος για το κρασί;

Τα τελευταία χρόνια η βιομηχανία οίνου έχει εστιάσει την προσοχή της στην ανάδειξη νέων αγορών στην Ασία (η πιο ελκυστική είναι η κινεζική, καθώς και το Χονγκ Κονγκ, η Νότια Κορέα, η Σιγκαπούρη). Σε μια πρόσφατη έκθεση, η Rabobank εστιάζει τις αγορές στόχους σε τέσσερις χώρες: το Μεξικό, τη Βραζιλία, την Πολωνία και τη Νιγηρία. Μην διστάσετε να αποκαλύψετε τους «κρυμμένους θησαυρούς», αναφέρει η ολλανδική τράπεζα πραγματοποιώντας ταχείες επενδύσεις (αν και ακόμα είναι επικίνδυνο) σε αυτές τις χώρες, ώστε να οικοδομηθούν μάρκες.

Οι αγορές αυτές έχουν πράγματι καλές προοπτικές για την ανάπτυξη της κατανάλωσης κρασιού, που υποστηρίζεται από τις αντίστοιχες οικονομικές εξελίξεις τους. Σύμφωνα με την Ubifrance, μεταξύ των ετών 2000 και 2010 τα μεξικάνικα κρασιά έχουν διπλασιαστεί σε όγκο και αυξήθηκαν κατά 157% σε αξία. Με 60 εκατομμύρια λίτρα που καταναλώνονται ετησίως (το ένα τέταρτο του οποίου παράγεται στους αμπελώνες του Μεξικού), η κατά κεφαλή κατανάλωση ανέρχεται σε 0,53 λίτρα ανά έτος (από έναν πληθυσμό 112 εκατομμύρια κατοίκους). Wine Intelligence ανέφερε ότι η αγγλική κατανάλωση κρασιού είναι σαράντα φορές μεγαλύτερη από ότι αυτή του Μεξικού, αλλά "προβλέπει σημαντική αύξηση της κατανάλωσης στο Μεξικό." Επί του παρόντος οι κύριες προμηθεύτριες χώρες του Μεξικού είναι η Ισπανία και η Χιλή, με σημαντική ανάπτυξη των ιταλικών εξαγωγών.

Μεταξύ 2007 και 2011, οι εισαγωγές της Βραζιλίας αυξήθηκαν κατά 30%, γεγονός που αποδεικνύει τις δυνατότητες αυτής της αγοράς. Και η Πολωνική ζήτηση για εισαγόμενα κρασιά, καθώς αυξήθηκε, αλλά η Rabobank προσθέτει, ωστόσο, ότι τα περιθώρια ανάκαμψης είναι πολύ μικρότερα. Η Νιγηρία επίσης έχει ένα ελκυστικό ποσοστό ανάπτυξης της κατανάλωσης οίνου της (η οικονομία της βασίζεται στο πετρέλαιο), αλλά οι κίνδυνοι διαφθοράς είναι υψηλοί.