Εκτύπωση

19 Ιουνίου 2013

Προβληματισμό και ανατροπές δημιουργούν οι αυστηρές διατάξεις, για τα προγράμματα Προβολής Προώθησης Οίνων

Με αφορμή τις οδηγίες που εξέδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σχετικά με τη χρήση των Εμπορικών Σημάτων των Οινοποιείων στα προγράμματα Προβολής Προώθησης Οίνων σε Τρίτες Χώρες, μεγάλη αναταραχή έχει δημιουργηθεί στον κλάδο παραμονές υποβολής των προγραμμάτων (καταληκτική ημερομηνία 28/6/2013).

Ουσιαστικά με τις νέες διατάξεις αποκλείονται οι προτάσεις μεμονωμένων επιχειρήσεων από τη χρηματοδότηση της Δημόσιας συμμετοχής (30%), αφού δεν επιτρέπεται η αναφορά του εμπορικού σήματος σε καμία από τις δράσεις προώθησης.

Πρόβλημα δημιουργείται ιδιαίτερα στις διαδικασίες γευσιγνωσιών, κατά τις οποίες δεν επιτρέπεται (προκειμένου να χρηματοδοτηθούν με τη Δημόσια συμμετοχή), η γευσιγνωσία οίνων μιας και μόνης επιχείρησης.

Τα προβλήματα αυτά ενδεχομένως επιλύονται με την υποβολή Ομαδικών Προγραμμάτων είτε σε επίπεδο περιοχών είτε μεταξύ Οινοποιείων.

Είναι αλήθεια ότι η εικόνα της Ελλάδας στις διεθνείς εκθέσεις είναι κατακερματισμένη, εξαιτίας της πρωτοφανούς υποβολής προγραμμάτων μέσω 45 διαφορετικών προτάσεων και υπό αυτή την έννοια, οι νέες οδηγίες κινούνται στην σωστή κατεύθυνση, αφού κατά κοινή ομολογία η εικόνα μας θυμίζει «σκορποχώρι» σε αντίθεση με αυτήν της Ιταλίας, Χιλής ή περιοχών όπως η Ριόχα.

Για διευκρινίσεις επί των οδηγιών έχει μεταβεί και συναντάται σήμερα κλιμάκιο από το Τμήμα Οίνου του ΥΑΑΤ, με την Commission, προκειμένου μετά την επιστροφή του να ενημερώσει τον κλάδο, αφού διαφαίνεται ότι θα ανατραπεί το σκηνικό των μεμονωμένων προτάσεων, υπέρ των συλλογικών σχημάτων.

Για τον ίδιο λόγο διαφαίνεται ότι θα χορηγηθεί νέα παράταση υποβολής των προγραμμάτων για τις 15/7/2013.