Εκτύπωση

31 Οκτωβρίου 2017

Οι βασικοί κανόνες για να αξιοποιηθεί η έκρηξη στην αγορά κρασιού του Μεξικού

Alexandre Langlois, co-fondateur de Grupo Cal

 

Πολλοί αναλυτές περιέγραψαν την αγορά του Μεξικού ως το νέο eldorado της παγκόσμιας αγοράς κρασιού. Σε αντίθεση με το μύθο, στο Μεξικό δεν αφθονεί ο χρυσός, αλλά μπορεί να προσφέρει ευκαιρίες σε όσους ξέρουν πώς να επιμείνουν και να είναι ρεαλιστές.

 

 

Η αγορά οίνου αναπτύσσεται εδώ και δύο χρόνια

Το 2012, η ​​Rabobank δημοσίευσε μια έκθεση στην οποία προσδιόρισε το Μεξικό ως μία από τις τέσσερις μεγάλες αναδυόμενες αγορές κρασιού εκτός της Κίνας, ενώ οι άλλες χώρες ήταν η Πολωνία, η Βραζιλία και η Νιγηρία. Πέντε χρόνια αργότερα, οι δύο τελευταίοι τέθηκαν εκτός κούρσας. Εν τω μεταξύ, το Μεξικό ακολούθησε μια ενδιαφέρουσα διαδρομή, με διπλασιασμό της κατά κεφαλήν κατανάλωσης στη διάρκεια των τριών τελευταίων ετών με εισαγωγές που ανήλθαν στα 600.000 εκατόλιτρα το 2015. Σύμφωνα με τον Alexandre Langlois, του οποίου η εταιρεία που δημιουργήθηκε πριν από 18 μήνες και εξειδικεύεται στην εισαγωγή, αποθήκευση και διανομή οίνων, η εξέλιξη της μεξικανικής αγοράς ήταν εκρηκτική όπως αναφέρει: «Πραγματικά αισθάνθηκα μια έκρηξη στην αγορά κρασιού τα τελευταία δύο χρόνια, που καθοδηγείται από τη μεξικάνικη κουζίνα που έχει γίνει πολύ πιο περίτεχνη και όλο και περισσότερο αναγνωρισμένη». Ο νέος μηχανισμός ανάπτυξης έχει πλεονέκτημα ότι αφορά όλα τα επίπεδα της κοινωνίας. Ο οίνος αρχίζει να εισέρχεται στο προσκήνιο ως συνοδευτικό στη διατροφή. Η άλλη σημαντική ώθηση προήλθε από τον τουρισμό, στα τρία «καυτά σημεία», όπως το Cancoun, η Vallarta και η Riviera Maya στα οποία παρατηρούνται ρυθμοί ανάπτυξης από 30 έως 40% ετησίως.

 

Ο εκδημοκρατισμός στην αγορά οίνου μειώνει τις τιμές

Ταυτόχρονα, η τοπική παραγωγή έχει τους δικούς της λόγους. Σύμφωνα με το Business France, το Μεξικό παράγει περίπου 200.000 εκατόλιτρα ετησίως με έκταση αμπελώνων που δεν υπερβαίνει τα 3.600 εκτάρια προς το παρόν, αλλά έχει σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης. "Ιστορικά, το μεξικάνικο κρασί προοριζόταν για την ελίτ", αναφέρει ο Alexandre Langlois. "Πρόκειται για μικρές παραγωγές με όμορφα μπουκάλια, υπέροχα κρασιά και μεγάλα châteaux". Η άνοδος των μεξικανικών κρασιών επήλθε σε βάρος σημαντικών ισπανικών ονομασιών όπως η Rioja και η Ribera del Duero, αφού οι τοπικοί οίνοι προκαλούν ένα αίσθημα εθνικής υπερηφάνειας. Παράλληλα με αυτή την τάση, ο εκδημοκρατισμός της αγοράς του κρασιού ήταν ιδιαίτερα ευνοϊκός για τους Χιλιανούς και Αργεντινούς επιχειρηματίες, οι οποίοι μπορούν να προμηθεύσουν αγορά σε χαμηλές τιμές. Η καρδιά της αγοράς κινείται σε τιμές στον καταναλωτή μεταξύ 130 και 190 pesos, λαμβάνοντας υπόψη τα διαφορετικά επίπεδα φόρων, γνωρίζοντας ότι το κόστος της μεταφοράς δεν είναι πολύ υψηλό. Για να φτάσει στην αγορά σε αυτή την τιμή, η τιμή στο οινοποιείο για εξαγωγή πρέπει να είναι περίπου 1,5 έως 2,2 ευρώ η φιάλη.

 

"Πρέπει να εστιάσετε στην ποικιλία σταφυλιών"

Οι Μεξικανοί έχουν ομοιότητες με τους Αμερικανούς γείτονές τους. "Οι ονομασίες προέλευσης παραμένουν μια εξειδικευμένη αγορά. Τα σήματα των διεθνών φημισμένων περιοχών όπως το Μπορντό, η Βουργουνδία και η Σαμπάνια είναι πολύ ισχυρές, ισχυρότερες από τις ποικιλίες σταφυλιών. Αλλά εκτός αυτών των τριών βασικών περιοχών, βασικό ρόλο παίζει η ποικιλία σταφυλιών. Εκτός της εστίασης στην ποικιλία, το 80% της επιτυχίας ενός οίνου βασίζεται σε μια καλή στρατηγική μάρκετινγκ, δηλαδή σε ποιο κύκλωμα, με ποιους παράγοντες και πώς να υποστηρίξει κανείς αυτούς τους παράγοντες. Είναι απαραίτητο να υπάρχει μια επιτόπια παρουσία και αυτή η παρουσία, μαζί με το κόστος της εμπορίας, πρέπει να ενσωματωθεί στην τιμή του κρασιού. Η γευσιγνωσία είναι πραγματικά ο τελευταίος παράγοντας που λαμβάνεται υπόψη.

 

Επιλέξτε τους στόχους σας

Γενικότερα, πρέπει να εφαρμοστεί με ακρίβεια μια προσέγγιση της μεξικανικής αγοράς, με μια στρατηγική ανά κανάλι διανομής και γεωγραφική περιοχή: «Το Μεξικό δεν είναι μια ενιαία αγορά. Υπάρχει μια διαφορετική αγορά για τους ερυθρούς και μία άλλη για τους λευκούς οίνους. Στη συνέχεια, γεωγραφικά, η Πόλη του Μεξικού και οι παραλίες σχηματίζουν δύο διαφορετικές αγορές, στις οποίες προστίθενται οι επαρχίες, όπου το σχετικά χαμηλό βιοτικό επίπεδο συνεπάγεται χαμηλές τιμές. Το Μεξικό αντιπροσωπεύει περίπου το ήμισυ της κατανάλωσης κρασιού, οι επαρχίες περίπου το 30% και οι παραλίες το 20%, όπου τα λευκά και τα ροζέ έχουν πολύ υψηλή παρουσία. Το Μεξικό αντιπροσωπεύει το 50% της αγοράς επειδή υπάρχουν τα κέντρα αγορών ποτών, που διανέμονται στη συνέχεια σε άλλες πλατφόρμες. Αν θέλετε να απευθυνθείτε στην off trade αγορά, είστε υποχρεωμένοι να παρευρεθείτε στην πόλη του Μεξικού», συμβουλεύει εισαγωγέας, για τον οποίο η δυνατότητα να προσφέρει μια πραγματική υπηρεσία σε αυτήν και, ας πούμε, την αντιπαραγωγική αγορά από ορισμένες απόψεις, αποδεικνύεται κρίσιμη. Πρέπει να είστε σε θέση να προσφέρετε στον εισαγωγέα μια εξατομικευμένη ετικέτα, να έχετε μια ευελιξία στις προσφορές και να προσφέρετε και επαρκή εφοδιασμό για να διευκολύνετε τη ζωή του. Σε αυτό το επίπεδο, η Χιλή και η Ισπανία είναι πολύ καλές.

Απαιτείται επίσης οικονομική προετοιμασία και να ληφθεί υπόψιν ότι ο κύκλος εισαγωγής απαιτεί 4 ½ μήνες γεγονός που απαιτεί με τη σειρά του σημαντική χρηματοδότηση.

 

Γαστρονομικός ο νέος κινητήρας ανάπτυξης

Παρά τις προκλήσεις αυτές, η αγορά του κρασιού του Μεξικού ακολουθεί αναμφισβήτητα μια ανοδική καμπύλη και φαίνεται ότι θα συνεχίσει την ορμή της. Οι ρυθμοί ανάπτυξης που ανακοίνωσαν οι αναλυτές - σύμφωνα με τους οποίους η κατανάλωση θα διπλασιαστεί μέχρι το 2020 - εκτιμούν διψήφιες αυξήσεις όγκου και αξίας. Αυτή η πολύ ευνοϊκή τάση για το μέλλον του κρασιού στο Μεξικό αποδίδεται στον τουρισμό ο οποίος αναμένεται να αναβαθμίσει κυρίως την αγορά οίνου κυρίως στις παραλίες.