Εκτύπωση

30 Ιουλίου 2020

Το χάσμα περιορίζεται μεταξύ της κινεζικής κατανάλωσης τοπικών και εισαγόμενων κρασιών

 

Η κυριαρχία των κινεζικών κρασιών στην τοπική αγορά είναι μια ευρέως διαδεδομένη ιδέα. Αλλά η πραγματικότητα δεν είναι ίδια.

Το κινεζικό κρασί θεωρείτο από καιρό ότι κυριαρχούσε στην εγχώρια αγορά, αντιπροσωπεύοντας τουλάχιστον το 70% των οίνων που καταναλώνονται, με τους δύο μεγαλύτερους παραγωγούς της χώρας, την Changyu Pioneer Wine Company και τη Greatwall, να είναι σημαντικοί παράγοντες. Αλλά η κατάσταση φαίνεται να έχει αλλάξει, τουλάχιστον σύμφωνα με έκθεση της επίσημης Ένωσης Εμπορίου και Ποτών της Κίνας. Η τελευταία έκθεση που δημοσιεύθηκε από την Ένωση Αλκοολούχων Ποτών της Κίνας (CADA) δείχνει ότι το χάσμα μεταξύ του κινεζικού κρασιού και του εισαγόμενου οίνου μειώνεται, τουλάχιστον ως προς τον όγκο, και ότι στην πραγματικότητα ο τελευταίος καταναλώνεται περισσότερο. Η έκθεση, που κυκλοφόρησε αυτόν τον μήνα στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της CADA, αναφέρει ότι οι όγκοι των εισαγόμενων κρασιών και της εγχώριας παραγωγής κρασιού μειώθηκαν κατά περίπου 10% πέρυσι.

Ωστόσο, και πάλι σύμφωνα με την Ένωση, τα εισαγόμενα κρασιά διατηρούν το πλεονέκτημά τους έναντι των τοπικών οίνων, καθώς κατέχουν περίπου το 60% του μεριδίου αγοράς κατ’ όγκο, έναντι 40% για τα κινεζικά κρασιά. Η έκθεση δεν εξηγεί πώς κατέληξε η CADA σε αυτό το συμπέρασμα, αλλά φαίνεται ότι αυτά τα ποσοστά βασίζονται σε στοιχεία που δημοσίευσε η ένωση, τα οποία συνέκριναν την εθνική παραγωγή κρασιού πέρυσι (4,51 εκατομμύρια εκατόλιτρα) και στον όγκο του οίνου που εισάγεται στην Κίνα (6,12 εκατομμύρια εκατόλιτρα). Πέρυσι, η εθνική παραγωγή υπέστη τη σημαντικότερη πτώση της, αφού μειώθηκε από 11,61 εκατομμύρια εκατόλιτρα το 2015 σε 4,51 εκατομμύρια εκατόλιτρα το 2019. Επίμαχο ζήτημα: Οι κινεζικές οινοποιίες δυσκολεύονται να επωφεληθούν περισσότερο από την κατανάλωση.

Όπως αναφέρθηκε νωρίτερα, τα εισαγόμενα κρασιά δεν είχαν καλή απόδοση πέρυσι, λόγω της οικονομικής ύφεσης και του εμπορικού πολέμου μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Κίνας. Ωστόσο, όσον αφορά τον όγκο και την αξία, οι εισαγόμενοι οίνοι ακολούθησαν μια ετήσια ανοδική πορεία τα τελευταία πέντε χρόνια, με μέση αύξηση της αξίας 4,8%, σημειώνει η CADA. Αυτή η εξέλιξη είναι καλή για ξένα οινοποιεία που θέλουν να εγκατασταθούν στην Κίνα.

Ο αντίκτυπος της πανδημίας στη δυναμική κατανάλωσης μεταξύ του κινεζικού κρασιού και του εισαγόμενου οίνου παραμένει δύσκολο να προσδιοριστεί, αλλά είναι αυτονόητο ότι η κατανάλωση κρασιού και στις δύο κατηγορίες θα μειωθεί απότομα. Ο ιδιοκτήτης του οινοποιείου Château Junding στο Shandong Penglai, Shao Xuedong, σε αυτή τη συνάντηση της CADA, ανέφερε ότι κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020 οι πωλήσεις του δεν ξεπέρασαν το 20% αυτών που καταγράφηκαν πέρυσι την ίδια περίοδο. Ο Yang Huafeng, γενικός διευθυντής του οινοποιείου Xinjiang Xiangdu, πρόσθεσε ότι οι πωλήσεις των κρασιών του μειώθηκαν 30-50% μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου, ενώ τα κέρδη μειώθηκαν περαιτέρω καθώς οι τιμές μειώθηκαν και αυξήθηκε το κόστος παραγωγής.