Για λεπτομέρειες πατήστε ΕΔΩ


keosoe

Εκτύπωση
PDF

13 Φεβρουαρίου 2023

Η παγκόσμια οινοποιία πρέπει να αναθεωρήσει τις συσκευασίες της

Τα αυξανόμενα κόστη ξηρών υλικών βλάπτουν τις καινοτομίες μάρκετινγκ; Η Heather Fritzsche, συνιδρυτής του αμερικανικού ομίλου Spearhead που ειδικεύεται στη βελτιστοποίηση του brand name, δίνει μερικές συμβουλές για το πώς να συμβιβαστείτε με την οικονομική κρίση, τα όλο και πιο ακριβά υλικά και τις καινοτόμες συσκευασίες.

 

«Η υιοθέτηση βιώσιμων συσκευασιών δεν σημαίνει ότι χάνετε την κορυφαία εικόνα σας, αλλά θα εξοικονομήσετε χρήματα και θα προσελκύσετε νέους καταναλωτές που αγοράζουν με συνείδηση», υποστηρίζει η Heather Fritzsche.

 

Όπως και η Ευρώπη, οι Ηνωμένες Πολιτείες επηρεάστηκαν από μεγάλα υλικοτεχνικά προβλήματα, πληθωριστικές πιέσεις και έλλειψη ξηρών υλικών. «Μερικές φορές δουλεύουμε σε ένα project την Τρίτη και υπάρχει απόθεμα, μετά την Πέμπτη δεν υπάρχει πλέον. Είναι πραγματικά δύσκολο να το διαχειριστείς. Για πολλές εταιρείες, η κύρια αποστολή στο μέλλον θα είναι να ανακτήσουν τα περιθώρια κέρδους και να επαναφέρουν τα πράγματα στην κανονικότητα», επιβεβαιώνει η Heather Fritzsche, η οποία συνίδρυσε τον Όμιλο Spearhead πριν από πέντε χρόνια στην Πενσυλβάνια. Με τα χρόνια, η εταιρεία έχει αναπτύξει ένα δίκτυο συνεργατών στον Καναδά, το Μεξικό, την Ασία και την Ιταλία και βρίσκεται πίσω από περιβαλλοντικά έργα όπως το Bottle2Bag, το οποίο χρησιμοποιεί απορρίμματα από πλαστικά μπουκάλια ως υλικό για την παραγωγή σακουλών.

 

Καινοτομίες που προσθέτουν αξία

Για αυτήν την ειδικό στη βελτιστοποίηση επωνυμίας και διαδικασιών, ιδιαίτερα στον τομέα των οινοπνευματωδών ποτών, η κρίση μπορεί να μετατραπεί σε πολλές ευκαιρίες για τον κλάδο. «Πιστεύω ότι η σημερινή κατάσταση θα οδηγήσει σε αλλαγή νοοτροπιών, ειδικά όσον αφορά αυτά που θεωρούμε καινοτομία. Πριν από τέσσερα ή πέντε χρόνια, πριν από την Covid, προσπαθούσαμε να ξοδέψουμε περισσότερα χρήματα, να κατασκευάσουμε πιο αποκλειστικές και καινοτόμες συσκευασίες από τις άλλες. Τώρα αυτό που είναι περισσότερο σημαντικό είναι πώς να είστε καινοτόμοι, χρησιμοποιώντας λιγότερα υλικά και μειώνοντας το κόστος των ξηρών υλικών. Υπάρχουν τόσες πολλές πιθανές καινοτομίες στη διαδικασία, την κατασκευή και τη μείωση των απορριμμάτων που φέρνουν μεγάλη αξία, αλλά δεν συνεπάγονται απαραίτητα επανασχεδιασμό της μάρκας». Και για να αναφέρουμε την περίπτωση της μάρκας ουίσκι Templeton 10 όπου το απλό γεγονός του επαναπατρισμού της παραγωγής των χάλκινων ετικετών της στον τόπο κατασκευής των φιαλών όπου μπορούν πλέον να τοποθετούνται, εξοικονομεί χρόνο και επομένως χρήματα: «Οι χρόνοι συσκευασίας περιορίστηκαν από μια εβδομάδα σε δύο ημέρες, επιτρέποντας στη μάρκα να αυξήσει την παραγωγική της ικανότητα κατά 100% μέσα σε μια νύχτα».

 

Οι νέοι αγοράζουν με τη συνείδησή τους

Η έλλειψη ξηρών υλικών έχει θέσει υπό αμφισβήτηση τη βιώσιμη φύση της συσκευασίας, ένα ζήτημα που είναι ακόμη πιο σημαντικό αφού οι νέοι καταναλωτές είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι στο θέμα των συσκευασιών. «Οι νεότερες γενιές θα τείνουν να αποφεύγουν ορισμένα προϊόντα εάν αισθάνονται ότι είναι υπερβολικά συσκευασμένα και σπάταλα. Οι νέοι αγοράζουν εν μέρει σύμφωνα με τη συνείδησή τους και δεν θα τους σαγηνεύσετε με ακόμη πιο όμορφες συσκευασίες, αλλά με 100% ανακυκλωμένο γυαλί ή μέσω δικτύων επαναχρησιμοποίησης μπουκαλιών. Σε κάθε περίπτωση, στο μέλλον σημαντικό θα είναι το θέμα χρήσης λιγότερων συσκευασιών και επιλογής καλύτερων συσκευασιών». Είναι μια σχεδόν αναπόφευκτη επιλογή όταν πρόκειται για κρασιά που συνδυάζονται με περιβαλλοντικές προσεγγίσεις: «Κατά τη γνώμη μου, ένα 100% ανακυκλωμένο γυάλινο μπουκάλι, που σχετίζεται με μάρκες βιολογικών και χωρίς θειώδη, είναι μέρος μιας πολύ πειστικής αφήγησης». Στο ίδιο πνεύμα: «Οι νέοι είναι ευαίσθητοι σε προγράμματα όπου κάθε αγορά κρασιού υποστηρίζει μια φιλανθρωπική κίνηση ή έναν σκοπό», σημειώνει η Heather Fritzsche, η οποία κάνει πράξη τις συμβουλές της μέσω του ιδρύματός της στη μη κερδοσκοπική εταιρεία Project Earth.

 

Η κότα που γεννά χρυσά αυγά

Το ερώτημα είναι πώς να διατηρήσετε μια premium τοποθέτηση και να προσφέρετε μια εμπειρία υψηλού επιπέδου με όμορφα χρώματα, εικονογραφήσεις και όλα τα διαφοροποιητικά στοιχεία μιας μάρκας, χρησιμοποιώντας λιγότερα υλικά. «Αυτή είναι η τρέχουσα καινοτομία στη συσκευασία», λέει η Αμερικανίδα ειδικός. «Νομίζω ότι εναπόκειται σε ολόκληρη τη βιομηχανία κρασιού να αναθεωρήσει την προσέγγιση για τις συσκευασίες. Πρέπει να ληφθούν αποφάσεις σχετικά με τα πολύ βαριά γυάλινα μπουκάλια, την αξιολόγηση του ανακυκλωμένου περιεχομένου και την αποφυγή στοιχείων που καθιστούν το μπουκάλι λιγότερο ανακυκλώσιμο. Αξίζει να ξοδέψετε χρόνο και ενέργεια σε αυτό το project. Μπορείτε να αυξήσετε το περιθώριο κέρδους σας, να είστε πιο βιώσιμοι, να μην χάσετε πελάτες και να προσελκύσετε νέους που αγοράζουν με τη συνείδησή τους». Και αν ο κλάδος καταφέρει να δημιουργήσει ένα κερδοφόρο και βιώσιμο σύστημα ανάκτησης και επαναχρησιμοποίησης φιαλών ή άλλων συσκευασιών με ευκολία στη χρήση, αυτό θα εξελιχθεί «στην κότα που γεννά τα χρυσά αυγά».

 

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΑΜΠΕΛΟΥΡΓΙΑΣ 23-24 ΜΑΙΟΥ


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

ΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

1. Αμπελουργία και Οινοποιία : «ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ» ή «ΜΟΝΟΙ ΚΑΙ ΠΙΣΩ» (Κωνσταντίνα Σπυροπούλου, Πρόεδρος ΕΔΟΑΟ - Οινοποιός)

2.Σκοπός , αποδέκτες, όροι και προϋποθέσεις βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας της αμπελοκαλλιέργειας στην Ελλάδα (Κώστας Ευσταθίου, Αντιπρόεδρος ΕΔΟΑΟ)

3. Η αμπελοκαλλιέργεια, στον κόσμο, στην Ευρώπη , στην Ελλάδα(Παύλος Καρανικόλας, Αναπληρωτής καθηγητής ΓΠΑ)

4. Διαρθρωτικά χαρακτηριστικά της ελληνικής αμπελουργίας - υφιστάμενη κατάσταση - Συμπεράσματα (Παρασκευάς Κορδοπάτης, Διευθυντής ΚΕΟΣΟΕ)

5. Αντιπροσωπευτικά παραδείγματα οικονομικών αποτελεσμάτων σε διαφορετικές αμπελουργικές ζώνες(Σταμάτης Γεωργάκης, Πρόεδρος ΑΣ Κορωπίου)

6. Πολιτικές γης, δίκαιο διαδοχής, χωροταξικό χρήσεων γης – Το γαλλικό παράδειγμα (Θεόδωρος Γεωργόπουλος , Καθηγητής Πανεπιστημίου Reims, Διευθυντής Σ.Ε.Ο)

7. Χρηματοδότηση και χρηματοδοτικά εργαλεία αγροτικού τομέα (Νικόλαος Ντζιαχρήστας, Commercial Banking Director Τράπεζας Πειραιώς)

8. Πολιτικές δημιουργίας συλλογικών σχημάτων για την αντιμετώπιση των διαρθρωτικών αδυναμιών και για την επίτευξη οικονομιών κλίμακος. (Μόσχος Κορασίδης ,Γενικός Διευθυντής ΕΘΕΑΣ)

9. ΖΟΙΝΟΣ ΑΕ, ΕΑΣ Θηραϊκών Προϊόντων, ΑΟΣ Τυρνάβου και ΕΟΣ Σάμου , επιτυχημένα μοντέλα συνεταιρισμών βασισμένα στις ανάγκες των παραγωγών (Θεόδωρος Χαρμπής , Διευθυντής Παραγωγής ΕΟΣ Σάμου)

10. Προϋποθέσεις επιτυχούς ενασχόλησης νέων ανθρώπων με την αμπελουργία (Γιώργος Τσινίδης , Γεωπόνος , MSc Αμπελουργίας Οινοποιίας, Διευθυντής αμπελώνα οινοποιίας Κεχρή)

11. Βιώσιμη εκμετάλλευση οικογενειακού τύπου– χαρακτηριστικά (Χαρούλα Σπινθηροπούλου, Γεωπόνος, Οινολόγος, Δρ Αμπελουργίας)

12. Ανταγωνιστική αμπελουργία (Γραπτή παρέμβαση Γιάννη Βογιατζή, Προέδρου Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου)

13. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας.  Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη.(Σεραφείμ Θεοχάρης, Δρ. Αμπελουργίας ΑΠΘ)

14. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας. Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη. (Εμορφίλη Μαυρίδου ,  Χημικός Μηχανικός, MSc Αμπελουργίας Οινολογίας , Κτήμα Άλφα)

15. Αναπτυξιακή αμπελουργία, κλιματική κρίση και ελληνικός αμπελώνας (Μανόλης Σταυρακάκης, Ομότιμος καθηγητής Γ.Π.Α.)

17. Η φιλοσοφία και οι επιδιώξεις της νέας ΚΑΠ 2023-2027 (Νικόλαος Μανέτας, Προϊστάμενος ΕΥΔ ΣΣ ΚΑΠ)

18. Tομεακά προγράμματα αμπελοοινικού τομέα, στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ 2023 – 2027 (Αλεξάνδρα Πετροπούλου, Προϊσταμένη τμήματος Αμπέλου Οίνου και Αλκοολούχων ποτών Υπ.Α.Α.Τρ)

19. Η αξιοποίηση των εργαλείων του Πυλώνα ΙΙ της ΚΑΠ, από τον Αμπελοοινικό Τομέα. (Χαράλαμπος Μουλκιώτης ,Στέλεχος Μονάδας Παρακολούθησης Παρεμβάσεων Πυλώνα Ι,ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

20. Οικολογικά Σχήματα αντί Πρασινίσματος (Παναγιώτα Παπαλουκοπούλου ,Προϊσταμένη Μονάδας Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

21. Νέοι Γεωργοί (Κλεοπάτρα Πανοπούλου , Στέλεχος Μονάδας Ενισχύσεων στις Γεωργικές Εκμεταλλεύσεις, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22. Ομάδες Παραγωγών (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22a. Επιχειρησιακές Ομάδες-Συνεργασία (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

23. Σύνοψη συμπερασμάτων Συνεδρίου






Επιστημονική Συνεδρία

Ημερίδα για τον Αττικό αμπελώνα

19/12/2022

Εισήγηση Μάρκου Χρήστου, Προέδρου της ΚΕΟΣΟΕ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη, Αναπληρ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Δ. Γραμματικού, ΥΠΑΑΤ

Εισήγηση Σ. Γεωργάκη, Πρόεδρος ΑΟΣ Κορωπίου


Κλωνική επιλογή στην ελληνική αμπελουργία

Οι παρουσιάσεις των εισηγητών και των παρεμβάσεων στην Επιστημονική Συνεδρία που διοργάνωσε η ΚΕΟΣΟΕ σε συνεργασία με τα Εργαστήρια Αμπελολογίας του Γ.Π.Α. και Αμπελουργίας του Α.Π.Θ. στο Γεωπονικό Παν. Αθηνών, στις 14 Φεβρουαρίου 2020

Εισήγηση Ν. Νικολάου Καθηγητή ΑΠΘ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη Επίκ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Μ. Σταυρακάκη Ομότ. Καθηγητή ΓΠΑ

Παρέμβαση Ε. Χρυσικοπούλου

Παρέμβαση Ν. Δάλπη

Oι 7 συνεταιριστικές αρχές

Ισολογισμός 2014

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

στις 10/12/2012

ΑΓΟΡΑ - ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΦΥΤΕΥΣΗΣ

ΔEITE TO VIDEO

Δείτε τα πρακτικά της ημερίδας:

Hμερίδα Castelmaure

Συνδεδεμένοι Xρήστες

Έχουμε 188 επισκέπτες συνδεδεμένους