Εκτύπωση
PDF

26 Νοεμβρίου 2019

Οι Γάλλοι οινοποιοί ζητούν να στηριχθεί ο τομέας τους, όπως η Airbus

 

Οι εκπρόσωποι του οινοποιητικού τομέα της Γαλλίας και του εμπορίου ζητούν από τις δημόσιες αρχές να υποστηρίξουν κατ 'εξαίρεση τις διαφημιστικές τους δραστηριότητες με δεδομένες τις σημερινές δυσκολίες.

Δεδομένου ότι η πρόσκληση υποβολής προτάσεων για την προώθηση των οίνων σε τρίτες χώρες λήγει τον Νοέμβριο του 2020, εξακολουθεί να υφίσταται όχι μόνο ασάφεια για το μέλλον των εξαγωγικών αγορών που υπόκειται σε σκληρό ανταγωνισμό (προσαύξηση φόρων 25% στις Ηνωμένες Πολιτείες και πολιτικές εντάσεις στο Χονγκ Κονγκ), αλλά και στη δυνατότητα εξασφάλισης της καταβολής των επιχορηγήσεων του FranceAgriMer σε περίπτωση αμφισβήτησης μέρους των προγραμμάτων προώθησης (είτε πρόκειται για επιχειρήσεις είτε για διεπαγγελματικές). Το γεγονός αυτό προκαλεί νέες εντάσεις μεταξύ του δημόσιου οργανισμού και της βιομηχανίας οίνου.

"Ζητάμε από το γαλλικό κράτος να βρει λύσεις ώστε οι επιχειρηματικές στρατηγικές μας να μην υποφέρουν από γεωπολιτικές συνέπειες για τις οποίες δεν μπορούν τίποτα να κάνουν", δηλώνει ο Jean-Marie Barillère, πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Διεπαγγελματικών Οίνων με ονομασία προέλευσης και γεωγραφική ένδειξη (CNIV). Στις αρχές του μήνα οι εκλεγμένοι υπάλληλοι του CNIV, ρώτησαν για την ευελιξία του FranceAgriMer, ώστε να υπερβεί τους συνήθεις κανόνες τροποποίησης των προγραμμάτων προβολής προώθησης οίνων σε Τρίτες Χώρες με σκοπό να επιδοτηθούν και από Εθνικούς πόρους.

Όσον αφορά τη μεταχείριση των υποθέσεων επιδότησης για την προώθηση οίνων σε τρίτες χώρες, "η FranceAgriMer έχει πλήρη επίγνωση των δυσχερειών που αντιμετωπίζουν οι επιχειρηματίες στον αμπελοοινικό τομέα που συνδέονται με την οικονομική αναστάτωση στο Χονγκ Κονγκ και πρόσθετους φόρους επί των οίνων στις Ηνωμένες Πολιτείες". Αλλά "οποιαδήποτε χαλάρωση των προϋποθέσεων ενίσχυσης σε αυτές τις δύο αγορές, που επιθυμούν οι επαγγελματικές οργανώσεις του τομέα, μπορεί να γίνει μόνο με την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης", ανέφεραν από το FranceAgriMer.

"Οι αποφάσεις πρέπει να λαμβάνονται στο επίπεδο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και της Γαλλίας. Ποιος πρέπει να αναλάβει την ευθύνη; " επανέρχεται ο Jean-Marie Barillère. Προσθέτοντας ότι «το γαλλικό κράτος έχει αναλάβει κινδύνους για τις επιδοτήσεις της Airbus που έχουν σαν αποτέλεσμα σήμερα να αυξηθούν οι φόροι στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ζητάμε από την κυβέρνηση την ίδια υποστήριξη, καθώς οι πόροι μας απειλούνται από μια σύγκρουση που δεν μας αφορά. Αυτά τα επιχειρήματα θα βρίσκονται στο επίκεντρο μιας διυπουργικής συνάντησης με τη βιομηχανία οίνου σήμερα.